Co musi posiadać nowoczesny sklep internetowy?

Deal Score0

Do tego, że dzisiejszy handel należy do e-commerce nikogo nie trzeba przekonywać. Jednak czasy, w których każda sprzedaż online stanowiła swego rodzaju innowację minęły bezpowrotnie. Dziś o największy sukces mogą walczyć jedynie nowoczesne sklepy internetowe, w których nowinki technologiczne idą w parze nie tylko z wygodą zakupów, ale także obsługi poszczególnych zamówień. Zobacz, które funkcje oprogramowania e-sklepu zwiększą Twoje szanse na wysokie wyniki sprzedażowe!

Nowoczesny sklep internetowy – dla Ciebie i Twoich klientów

Funkcje charakterystyczne dla nowoczesnych sklepów internetowych są przede wszystkim niezastąpionym narzędziem w ręku sprzedawców. To dopracowane rozwiązania pozwalają na znaczną automatyzację codziennych procesów i dostarczanie klientom usług na najwyższym poziomie.
Na drugim krańcu pozostają jednak odbiorcy, których niespecjalnie zainteresuje wygoda i sprawność Twojej pracy. Z ich punktu widzenia kluczową rolę odegra UX sklepu internetowego. Nowoczesne rozwiązania stawiają na intuicyjność procesu, dzięki której każdy będzie mógł czerpać przyjemność z możliwości szybkiego odnalezienia towaru i finalizacji transakcji.

Co musi mieć nowoczesny sklep internetowy?

Nie sposób zaprzeczyć, że na pierwszy plan w sklepie internetowym wysuwa się jego grafika. Trendy panujące w designie powinny skierować Cię w stronę jak największej przejrzystości i minimalizmu. Jednak nowoczesny sklep internetowy to nie tylko dobrze zaprojektowana grafika. Sprawdź, co musi mieć nowoczesny sklep internetowy!

Technologia RWD

Czas, w którym znacząca część z nas ma nieustanny dostęp do Internetu jest doskonałym momentem na to, by skutecznie docierać do klientów korzystających z urządzeń mobilnych. To oni spotykają się z reklamami dystrybuowanymi na portalach społecznościowych i w przeglądarce. Jednak nawet najlepiej przygotowana kampania reklamowa nie przyniesie pożądanego wzrostu sprzedaży, jeśli Twój sklep nie będzie mobile friendly. Tu kluczowa okazuje się technologia RWD, w której wykonywane są nowoczesne sklepy internetowe. Rozwiązanie pozwala na dynamiczne dopasowanie e-sklepu do wielkości urządzenia, z którego korzystają konsumenci. Sklep w wersji mobilnej przełoży się na:

  • Wyższą pozycję w Google. Wprowadzony stosunkowo niedawno Mobile First Index sprawia, że na indeksowanie stron internetowych znacząco wpływa ich wersja mobilna bądź jej brak. Wygoda użytkowania Twojego e-sklepu będzie miała przełożenie na czas, jaki klient spędzi na przeglądaniu oferty. To z kolei jest jednym z czynników uwzględnianych przez algorytmy Google.
  • Konwersję. Pamiętasz czasy, w których przeglądanie każdego z serwisów wiązało się z korzystaniem z suwaków umożliwiających zobaczenie kolejnych elementów witryny? W nowoczesnych sklepach internetowych to niedopuszczalne! Jeśli stawiasz na wysoką konwersję i minimalizowanie ilości osób, które opuściły sklep internetowy już kilka sekund po jego odwiedzeniu, musisz zadbać o to, by wszystkie istotne dla zakupów i nawigacji elementy były widoczne natychmiastowo.

Certyfikat SSL

XXI wiek, nie tylko w sprzedaży, ale i w szeroko pojętej działalności internetowej stoi pod znakiem bezpieczeństwa. Chcemy mieć pewność, że nasze dane, hasła, konta bankowe oraz wszelkie inne informacje nie zostaną użyte do celów niepożądanych. Nad bezpieczeństwem użytkowników czuwa szyfrowanie danych, którego obecność zapewnia zainstalowany w sklepie internetowym certyfikat SSL. Klienci łatwo rozpoznają sklepy, które nie zdecydowały się na jego zainstalowanie, bowiem najpopularniejsze przeglądarki samodzielnie ostrzegają przed stronami, które nie zostały zabezpieczone certyfikatem SSL.

Nowoczesne kanały sprzedaży

Dziś sprzedajemy przez social media, w marketplace’ach przypominających internetowe targowiska i w każdym miejscu, gdzie pojawiają się nasi klienci. Handel online nie mieści się w ramach wytyczonych wiele lat temu, a kluczem do sukcesu jest podążanie za wymaganiami klientów. Nowoczesny sklep internetowy uwzględnia nie tylko standardowe kanały sprzedaży jak: własna witryna, popularne Allegro, ale także alternatywy zyskujące na sile. Pamiętaj, że sprzedawać możesz także przez:

  • porównywarki cen i opinii,
  • polskie (np. Empik.com) oraz zagraniczne (np. eBay) marketplace’y,
  • sklep na Facebooku.

Niektórzy z początkujących sprzedawców popełniają błąd, jakim jest docieranie do klientów w jeden sposób. Tymczasem rodzimy rynek e-commerce dostarcza nam przykładu na to, że dywersyfikacja popłaca. O co właściwie chodzi? O sprzedawców, dla których popularny serwis DaWanda był głównym źródłem dochodu. Wraz z jego zamknięciem stracili znaczącą część zarobków, co dla wielu skończyło się bankructwem.
Na obecność w wielu kanałach sprzedażowych powinieneś więc spoglądać przez pryzmat możliwości na większą sprzedaż, ale także zabezpieczenia na przyszłość.

Sprzedaż pod znakiem automatyzacji

Jedną z ważniejszych przyczyn rozwoju rynku e-commerce są coraz bardziej zaawansowane technologie umożliwiające regularne zwiększanie sprzedaży przy jak najmniejszych nakładach pracy. Automatyzacja może dotyczyć zarówno przygotowania sklepu do sprzedaży, jak i samej realizacji zamówień. Do najważniejszych udogodnień w nowoczesnym sklepie internetowym należą:

  • integracje z hurtowniami umożliwiające wygodne pobieranie danych o asortymencie do swojej oferty,
  • integracje z kurierami, które usprawnią wysyłkę paczek,
  • integracje z bramkami płatniczymi, których nie może zabraknąć przy finalizowaniu zamówień składanych przez Twoich klientów,
  • integracja z Allegro, sklepem na Facebooku oraz innymi alternatywnymi kanałami sprzedaży.

Pamiętaj, że do automatyzacji należą także wszelkie masowe akcje, które możesz wykonywać na zamówieniach. To one zminimalizują ilość czasu poświęcanego na obsługę każdego klienta, co przełoży się możliwość zatrudniania mniejszej ilości osób lub zaoferowanie szybszej realizacji każdej paczki.

Intuicyjna obsługa i możliwość rozbudowy

I choć wymienione wyżej rozwiązania są szalenie ważne, otwierając nowoczesny sklep internetowy nie możesz zamykać się na żadną z nowinek. Rozwiązanie, jakie wybierzesz dla swojego biznesu powinno dawać Ci możliwość stałego rozwoju e-sklepu, podążania za trendami i doboru rozwiązań potrzebnych tu i teraz.

Kinga Tobała
Specjalistka ds. E-commerce z platformy Sky Shop, która oferuje nowoczesne oprogramowanie dla sklepów internetowych.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Rejestracja Nowego Użytkownika
Resetuj Hasło